dinsdag 6 mei 2014

TERUGBLIK

Wij hebben een fantastische tijd gehad in Florida! We hebben in een heerlijk auto
in twee weken ongeveer 2.000 kilometer gereden en met uitzondering van de laatste dag hebben prachtig weer gehad. We hebben een aantal dagen lekker gerelaxed, maar zijn ook een aantal dagen behoorlijk actief geweest. Naast mooie stranden, prachtige natuur en een wereldstad, hebben we een aantal pretparken bezocht en hebben we gehopt en heerlijk gegeten. We zijn begonnen in Naples, een mooi (en rijk!) stadje aan de Golfkust met een prachtig strand waar we de zon in de zee hebben zien zakken. Op weg naar de Keys kwamen we door de Everglades
waar we een airboattour hebben gedaan en de Aningha trail gelopen, waar we veel wildlife hebben gezien. De airboattour was echt spectaculair, met 65 km/uur over het water scheuren onder mangrove bomen door. Op de Keys hebben we op twee plekken overnacht. Vooral het eerste hotel op Islamorada was super. Daarvandaan hebben we gesnorkeld in het John Pennekamp SP en hebben we het hoogtepunt van de vakantie beleefd; zwemmen met dolfijnen bij Theater of the Sea. Wat een fantastische dieren zijn dat! De rit over de Overseas Highway naar
Key West is een belevenis op zich en daar aangekomen hebben we heerlijk gerelaxed en zijn we op de fiets het eiland rond geweest. Er hangt een hele gezellige sfeer op Key West! Een contrast met de drukte van Miami Beach, onze volgende stop. Hier hadden we een hotelletje op een toplocatie, nagenoeg aan het strand maar toch rustig. Hier hebben we een busrit gemaakt met de Hop on Hop off, het Holocaust memorial bezocht en lekker aan South Beach gelegen. Miami is leuke stad en is ons enorm meegevallen. Orlando was de laatste stop, waar we een
prachtige villa gehuurd hebben met een lekker zwembadje. Hiervandaan hebben we Seaworld en Islands of Adventure bezocht, waarvan met name de laatste veel indruk gemaakt heeft. Wat een prachtig aangelegd en onderhouden park is dat met heerlijke ‘rides’. Ook hebben we een paar shopping malls bezocht, mede vanwege het matige weer wat we op het einde van de vakantie hebben gehad; het enige wat aan te merken is op deze heerlijke vakantie. Maar het shoppen is geen straf in de US en we hebben daar aardig onze slag geslagen bij o.a. de GAP, A&F en Aeropostale. We hebben in zijn algemeenheid heerlijk gegeten, maar natuurlijk veel te veel. De thema restaurants Bubba Gump en Dick’s Last Resort waren leuk en vooral bij Chili’s was het erg lekker. Al met al hebben we echt een supervakantie gehad en hier komen we vast nog wel een keer terug. Alle live blog lezers, hartelijk dank voor de reakties. Altijd leuk om te lezen.

1. Jullie hebben een prachtige reis gemaakt en overduidelijk genoten. Ik ben benieuwd of het Florida virus snel weer toeslaat. Bedankt dat we mochten meelezen!! Wat een mooie foto trouwens die laatste!!

2. Wat hebben jullie idd een prachtige reis gemaakt, veel dingen bezocht die ook nog op mijn wishlist staan. Bedankt voor de blog en sterkte met de jetlag :-)

3. Wat hebben jullie een heerlijke vacantie gehad.
    Voor ons super leuk om de blog te lezen.
    En de laatste foto op islamorada is super gaaf!!!
    Bedankt voor het leuke blog groetjes

4. DE Morada Bay foto, mooi hè daar?
    Nu weer afkicken en andere blogs lezen en wie weet volgend jaar weer?
    Wij gaan aftellen, nog uh, 73 dagen.....pffffff

5. Ik heb net (in één keer) jullie blog gelezen. Een geweldig mooie vakantie hebben jullie gehad zeg! Veel mooie herinneringen.
    En ik heb er natuurlijk weer een heleboel tips bij :)
    Bedankt voor het meelezen!!

6. Zo ik heb ook even net in 1 keer jullie blog gelezen! Wat hebben jullie een super vakantie gehad! Lekker afwisselend en super veel leuke dingen gedaan!