maandag 21 april 2014

DAG 3 – EVERGLADES

Vandaag staan de Everglades op het programma. We zetten de wekker om 7:00 maar zijn toch al wakker tegen die tijd. Monique en Richard gaan even lekker een stukje rennen om wat overtollige callorietjes te verbranden en na een pancake en eggs ontbijt checken we uit. We rijden even langs de pharmacy want Susan heeft een lelijke kuch te pakken. Daarna vervolgen we onze weg richting Everglades. Via de Tamiami road / Alligator Alley rijden we eerst richting Everglades City waar
we een airboat tour willen doen. Onderweg zien we langs de weg al een paar keer een alligator liggen! Na inschrijven moeten we ons melden bij captain Dwain en om 11:00 uur zijn we aan de beurt. Hij vraagt of we slow, medium of fast willen. Nou, we willen fast! En dat gebeurt dus ook. Als we vertrekken landen er nog een paar pelikanen op de boot en die liften een stukje mee. De tour duurt een uur en we varen door prachtige mangrove bossen, soms helemaal overgroeid, alsof je door een tunnel vaart. En als we op een open plas komen, gaat het gas af en toe helemaal open met haakse bochten zodat we een beetje nat worden. Vol gas gaat zo’n boot zo’n 70 kilometer per uur, de meiden vinden het super! We komen
helaas geen wildlife tegen, maar dat mag de pret niet drukken. Het is echt een geweldige ervaring, wat een power (en herrie!) heeft zo’n boot. Als we naar een uurtje weer aanmeren, vervolgen we onze reis richting de Keys. We eten onderweg wat bij een Indiaans restaurant en rijden naar de andere kant van de Everglades om de Aningha Trail te wandelen. Deze hike is bij een visitors center en is maar een kilometertje lang. Ik had al begrepen dat het spotten van wildlife hier zo ongeveer gegarandeerd was en inderdaad, we hebben hier van alles gezien! Alligators, schildpadden, gieren, een slang, uiteraard Aningha’s (soort aalscholver-achtige vogel) en heel veel verschillende soorten vissen. De trail is uitgezet over een soort verhoogde boardwalk met een mooi uitzicht over de uitgestrekte Everglades. Het is behoorlijk warm en we vragen ons af hoe het hier is in juli/augustus. Als we weer terug zijn bij het begin stappen we weer in de auto en vervolgen onze weg naar de upper Keys. Islamorada is de eindbestemming van vandaag en zo’n anderhalf uur later zijn we bij The Islander Resort. Ons verblijf voor de komende twee dagen. We
hebben daar een soort appartementje / bungalowtje en het resort is echt schitterend. Het heeft een strand en twee zwembaden en het is heel mooi aangelegd. Als we ingecheckt zijn, nemen we nog even snel een duik in het zwembad. Daarna even opfrissen en lekker eten in het restaurant van het resort. Heerlijk buiten aan een tafeltje want het blijft hier ’s avonds lekker warm. Daarna is het lekker slapen want het was een lange, maar superleuke dag.

1. Super is zo'n tocht he, dat vinden wij ook iedere keer leuk!! Wat ziet dat strand bij het resort er mooi uit....daar houden jullie het wel vol denk ik.
    Have Fun!!

2. He wat leuk, wij zijn nu in Cape Coral en volgende week gaan wij ook naar Islamorada.

3. Klinkt fantastisch, en mooi dat jullie toch alligators hebben gezien. Leuk dat het hotel goed bevalt, dat is toch degene die je in 2e instantie had veranderd?

4. Dank voor de leuke reakties! Is inderdaad het gewijzigde hotel, geen spijt van!