zaterdag 26 april 2014

DAG 8 – GOING TO MIAMI

Vanochtend hebben we eerst voor de laatste keer ontbeten in het Doubletree hotel in Key West. Je kunt daar zelf wafels maken en hier vervolgens slagroom en aardbeien op doen. Heerlijk ontbijtje! Daarna pakken we alle koffers en tassen weer in en brengen we alles weer naar de auto. Om een uur of half tien rijden we weg. De eerste stop is bij een tankstation. Dit is de eerste keer tanken en voor slechts $63 zit ie weer vol en kunnen we weer 400 mile. Na anderhalf uur rijden
over de prachtige highway 1 stoppen we voor een drankje bij Morada Bay Beach Cafe. Hierover heb ik al veel goeds gehoord (FF) en er is niets van gelogen. Wat een prachtige locatie is dit! Echt een stukje paradijs op aarde. Alle tafeltjes staan verspreid op een hagelwit strand met hier en daar een palmboom. Het strandje grenst aan een mooie baai en er wordt lekkere lounge muziek gedraaid. Richard en Monique bestellen ieder een virgin cocktail, maar als de rekening komt is niet de virgin maar de prijs met alcohol aangeslagen voor de Daiquiri van Richard. Foutje in de communicatie, maar Richard kan dus even niet meer auto rijden. Was wel een lekker drankje overigens! Monique kruipt dus achter het stuur en we vervolgen onze rit naar Miami. De volgende stop is een shopping outlet mall met o.a. een Abercrombie winkel. Hier wil Iris graag naar toe. We komen daar aan rond lunchtijd, dus we eten eerst een burger bij Johnny Rockets. Dan snel naar de A&F, de Aeropostale, Hollister en Gap. Al met al weet Iris aardig haar slag te slaan en is ze een hoop t-shirts en broekjes rijker. Ook voor Susan en Richard kopen we wat kleding, maar Monique slaag niet echt. Dan is het snel verder richting Miami Beach. We zien
wel een beetje op tegen de autorit in het drukke Miami, maar het gaat wonderbaarlijk goed. We rijden in een keer naar ons hotel en kunnen ook nog voor de deur parkeren. We slapen in het Dorchester Hotel aan Collins Avenue, vlak bij het strand. Als we ingecheckt zijn gaan Susan en Richard nog even snel zwemmen en daarna is het douchen, omkleden en op zoek naar een restaurantje. We lopen via het strand naar Espanola Way, waar het gezellig druk is en vol met restaurantjes en terrasjes. We vinden een tafeltje
aan de straat en onder het eten kijken we onze ogen uit. Wat een korte jurkjes en hoge hakken zien we allemaal voorbij komen. Oh ja, en het eten was ook prima! Na het eten lopen we weer terug naar het hotel en gaan lekker slapen in onze rustige kamer, ver van alle herrie op South Beach.

1. Leuk blog en mooie foto's, geniet nog van de vakantie!
    Sandra (bluedolph1n op Floridaforum)

2. Ik denk dat wij van de week ook nog een keer naar Morada bay cafe gaan. Dit is idd een toplocatie.

3. Hoi zag er gezellig uit gisteren lekker op de fiets in de key's.
    En jawel vandaag naar morada bay geweest mooi he:)
    Ben wel een beetje jarloers wil er ook wel ff n terrasje pikken.........
    Lekker geshopt a&f vinden onze kids ook helemaal geweldig