vrijdag 25 april 2014

DAG 7 – FIETSEN EN STRAND

Vandaag hebben we fietsen gehuurd en gaan we Key West rond fietsen. We staan niet te laat op en om 10.00 uur is de fietsenmeneer er met 4 hybride fietsen. Ze zijn eigenlijk allemaal iets te klein, maar we kunnen er prima mee over weg. Bovendien zijn we toch niet van plan heel hard te gaan fietsen want het is
vandaag behoorlijk warm. Het eerste deel van de reis voert ons langs het water en na een kwartiertje komen we uit bij Smathers Beach. Ik had een paar keer gelezen dat de Keys niet zo heel mooie stranden hadden, maar dit is echt een schitterend strand. Heel fijn hagelwit zand, enkele palmbomen en
een groen/blauwe oceaan. We leggen onze handdoekjes in de schaduw van een van de palmbomen en vermaken ons een uurtje prima. Daarna pakken we onze spullen weer in en gaan we verder. We komen o.a. langs een memorial en een pier en langzaamaan rijden we meer de bewoonde wereld in. Key West staat vol met oude, houten huizen met veranda’s, omgeven door palmbomen. We komen echt hele schattige huisjes tegen. We fietsen naar de Southernmost point van het vasteland van de US. Er staat een flinke rij om er mee op de foto te gaan, dus dat laten we maar even voorbij gaan.
Snel een kiekje genomen toen er niemand naast stond. Het is inmiddels behoorlijk warm geworden en we maken een stop bij een restaurantje naast het Hemmingway huis. Hier eten we lekker binnen in de airco een wrap en een burger. Daarna fietsen we door Little Havana, het leukste buurtje met smalle straatjes en hele leuke huisjes. Als we daarna bij Fort Zachary komen is het inmiddels al halverwege de middag. We lopen even in het fort rond, maar dat is niet zo bijzonder. Dat geldt niet voor het strandje wat er bij ligt. Dat is heerlijk! Aan het strand grenst een pijnbomen bosje en daarin staan in de schaduw allemaal picknick tafels. Je kunt er zelfs barbecueën. Het is er echt heerlijk in de schaduw, met een briesje en we nemen eerst snel een duik in de zee. Hier houden we het wel even uit, temeer omdat er
tegelijkertijd een bruiloft plaatsvindt op het strand. Hebben we wat te kijken en te luisteren, want er wordt Caribische muziek bij gemaakt. Dan fietsen we nog even het stadje in en gaan naar de Key Lime Pie Factory, naar eigen zeggen de plek waar de Key Lime Pie uitgevonden is. We nemen daar nog een punt Key Lime Pie en een Traditional Bar. Smullen maar! Dan fietsen we via Duval Street weer terug naar de kustlijn en het hotel. Daar aangekomen spoelen we in het zwembad nog even het zeewater van ons af en besluiten we om vanavond in het hotel te eten. We hebben geleerd van de vorige keer en bestellen twee hoofdgerechten om te delen en dat blijkt precies genoeg te zijn voor ons vieren. Moe en voldaan duiken we er weer niet te laat in. Morgen staan we weer vroeg op en gaan we naar Miami.