dinsdag 22 april 2014

DAG 4 – SNORKELEN

We worden vandaag om een uur of 7:30 wakker, dus we wennen al aardig aan de jetlag. We gaan lekker ontbijten in het hotel en als we de rekening krijgen, blijkt dit inclusief te zijn. Een meevallertje, want dat stond niet bij de reservering. Echt een superhotel dit. We gaan daarna op pad, want om 12:00 hebben we een afspraak om met een snorkeltour in het John Pennekamp SP. Eerst stoppen we nog even bij een soort t-shirt outlet om shirtjes te kopen om in te snorkelen. Voor $11 scoren we 4 t-shirts en rijden we verder richting het park. Onderweg stoppen we nog even bij een pharmacy, want de beugel van Iris is losgesprongen. We hopen dat we het draadje kunnen afknippen. We kopen een nagelschaar (enige wat we kunnen vinden) en proberen te knippen. Helaas, chirurgisch staal is harder dan een nagelschaar… Om een uur of 11:00 komen we bij het park aan en schrijven ons in voor de snorkeltoer. We halen de ‘snorkelgear’ op en om 12:00 boarden we
op de ‘Encounter’. Full speed varen we weg van Key Largo, in het begin langs mangrove bos, maar al snel op het open water. Het is een half uurtje varen en dan zijn we bij het reef. Er liggen nog een paar bootjes en er wordt volop gesnorkeld. Heel apart om een half uur van de kust af te varen, niets dan water om je heen te zien, en dat de zee dan toch maar een paar meter diep is. Na een korte instructie gaan we het water in. Richard samen met Susan en Monique met Iris. Hand in hand zwemmen we een uurtje rond boven het koraal en zien heel veel prachtig gekleurde vissen. Hele scholen geel-zwarte ‘Vitesse-vissen’, blauwe vissen, groene vissen, gele vissen, enz. Het water is glashelder en het is echt prachtig onder water. De grootste vis die we zien is een barracuda. Na een uurtje
gaat de hoorn van de boot en moeten we weer terug. Een superleuke ervaring! Als we weer terug zijn in het park gaan we snel weer terug naar ons hotel. Onderweg zien we ineens ‘Orthopedic’ op een pui staan, dus die gaan we even bezoeken. Na een half uurtje wachten zit Iris in de stoel en doet de Ortho zijn werk. Hij bevestigt het draadje weer en schuift zowel boven als onder de draadjes weer op zijn plek. Als we vertrekken blijkt het allemaal nog gratis ook. Goed geregeld en
Iris kan er weer even tegen! Na een stop bij de Dairy Queen voor een lekker ijsje (of zeg maar gerust: ijs) komen we weer bij ons hotel aan en nemen snel nog even een duik in het zwembad. Als we ons weer opgefrist hebben, gaan we eten bij Lorelei Cabana Bar, aan de overkant van de weg. We hebben een tafeltje op het strand en we kunnen rond een uur of 8 de zonsondergang bewonderen. Richard en Monique eten een lekker visje en Iris en Susan allebei baby back ribs. Als toetje nemen we de Key Lime Pie en de Chocolate Fudge Cake. Over de Key Lime Pie hadden we al veel gehoord, maar het is echt superlekker! We lopen weer terug naar het hotel en taaien snel af. Morgen gaat het alarm weer om 7:00 uur want we gaan zwemmen met dolfijnen!

1. Wauw wat een super dag!! Lijkt me inderdaad heel erg mooi om daar te snorkelen maar de gedachte aan al die grote vissen .....bbrrrr :).
    Dat beugel verhaal kennen we maar al te goed helaas, maar bij de publix hebben we een tandartssetje gekocht en de draad eruit gehaald. Dit is natuurlijk véél beter hahaha
    Have Fun!!

2. Leuk hoor dat snorkelen. Ik had gezien dat dat ook bij Robbie's op Islamorada kan. Have fun!

3. Hoi net ff lekker jullie blog gelezen.
    Heerlijk genieten daar in florida met een super mooie auto.
    Ga jullie volgen have fun

4. Super dag! Dapper om te snorkelen, er zwemmen ook haaien daar, zoals wij veilig vanuit de Glass Bottom Boat gezien hebben.
    Veel plezier vandaag, gr Esther (FF)