zondag 27 april 2014

DAG 9 – MIAMI

Vandaag hebben we een dag om Miami te verkennen, maar uiteraard moet er eerst gerend worden op South Beach. Dus nog voor het ontbijt trekken Richard en Monique de sportkleren aan en rennen een stukje langs het strand. Het is al behoorlijk warm, dus het is flink zweten. Na een douche en een ontbijt in het hotel
pakken we de Hop-on-Hop-off bus. Supertoeristische natuurlijk, maar wel een efficiënte manier om in een dag veel van de stad te zien. Eerst maken we de loop over Miami Beach. Hierbij komen we langs een heleboel mooie art-deco gebouwen, een aantal beroemde hotels en langs een aantal prachtige huizen van de rich and the famous (zoals Justin Bieber). We zitten bovenin een dubbeldecker in de open lucht en wanneer hij rijdt is er een heerlijk verkoelend briesje. Aan het eind van de loop steken we het water over en komen we uit bij Bayside Marketplace, een heel leuk winkelgebied gelegen aan een jachthaven. Hier lopen we een uurtje rond en gaan wat eten bij de Bubba Gump Shrimp Company, een thema restaurant geheel in het
teken van Forrest Gump. Erg lekker en leuk weten we nog van de vorige keer dat we daar gegeten hebben op Times Square. Daarna pakken we de tweede loop en die brengt ons langs Coconut Grove, Coral Gables en Little Havana. Coconut Grove is echt een hele mooie en sjieke buurt met veel lanen en mansions. Coral Gables is ook sjiek, maar veel sterieler, gericht op de zakenmensen. Little Havana tot slot, is veel armoediger en (de naam zegt het al) hier wonen veel Cubanen. In totaal zijn er 600.000 in Miami
komen wonen. In Little Havana rijdt het niet echt lekker door en het wordt af en toe wel erg warm boven in de bus als we in de brandende zon zitten. Flink smeren dus. We stappen voor de laatste keer over op de Miami Beach loop en laten ons afzetten bij ons hotel. We zijn allemaal oververhit, dus we komen eerst even bij op de hotel kamer. Om een uur of 4 pakken we de spullen en gaan nog even lekker aan het strand. We begrijpen nu wel waarom South Beach zo’n beroemd strand is, het is
er echt heerlijk! Het is een heel breed strand met wit zand en het loopt precies goed af in de zee. Niet te snel en niet te langzaam. De bodem is alleen fijn zand en de watertemperatuur is prima. We hebben 4 bedjes en 2 parasols, dus we houden het er wel een paar uurtjes uit. Dan gaan we allemaal even douchen en wandelen we naar het Holocaust Memorial, wat op 15 minuten lopen ligt van ons hotel. Het is een prachtig vormgegeven monument om alle Joods slachtoffers van WOII te
herdenken. Rondom het monument staan gigantisch veel namen geschreven van Joodse slachtoffers. Die van Anne Frank moet er ook tussenstaan, maar die kunnen we zo snel niet vinden. Wel staat er een quote uit het dagboek op de muur. Een heel indrukwekkend monument… Dan lopen we de drukte weer in en komen uit bij een Argentijns tapas restaurant. We hebben er heerlijk gegeten en na een koffie bij de Starbucks en een wandelingetje zijn we weer terug in het hotel. Een prima dag en we zijn tot de conclusie gekomen; Miami is een leuke stad!